آموزش تولید محتوا و بازاریابی محتوا

در این صفحه مطالبی در مورد تولید محتوا و بازاریابی محتوا قرار می گیرد

آموزش تولید محتوا و بازاریابی محتوا

در این صفحه مطالبی در مورد تولید محتوا و بازاریابی محتوا قرار می گیرد

  • ۰
  • ۰

 

هر مطلبی که بر روی خروجی یک وبسایت قرار می گیرد می بایست هدفمند بوده و در پی تحقق امری باشد. این امر در وبسایت های تجاری اهمیت به سزایی دارد. هر مطلبی که در این وبسایت ها منتشر می شود باید در جهت برندسازی و جلب مشتری صورت پذیرد.

به طور کلی هرمطلبی که بر روی وبسایت قرار می گیرد باید "ارزشمند" باشد. ارزشمندی محتوا به دو معناست یکی اینکه می بایست برای مخاطب ارزشمند باشد و قابلیت خوانده شدن داشته باشد و دیگری اینکه برای شرکت و مجموعه تولید کننده محتوا دارای ارزش و سودمند باشد.

تحقق هر دوی این اهداف در کنار هم نیاز به هوش و نویسندگی دارد که از عهده هرکسی برنمی آید. گاهی برای تولید محتوای مخصوص باید کارگردان باشید و فیلم چند دقیقه ای بسازید، گاهی نویسنده و در پاره ای موارد عکاس!

بازاریابی محتوا یک تخصص در حال پیشرفت است که روز به روز اهمیتش آشکارتر می شود «بازاریابی محتوا یک تکنیک بازاریابی است که در آن محتوای با ارزش، ایجاد و توزیع می شود که این کار با هدف جذب مشتری انجام می گیرد».

در تولید محتوا تمرکز بر مشتریان بالقوه است. در واقع هدف، افزایش آگاهی های مشتریان در قالب تولید محتوای سودمند، تخصصی و جذاب است.

برای تحقق این امر می بایست کلیه محتوای تولید شده مرتبط با فعالیت ها و محصولات افراد باشد. به این ترتیب هنگام تولید محتوا برای یک شرکت باید به خوبی تحقیق شود که عمده سوال و یا نیاز مشتریان آن محصول در بازار چیست و سپس برای پاسخگویی در این خصوص می بایست چه روشی را برگزید.

یک بازاریابی محتوای خوب باعث می شود که فرد جذب شود، بخواند، فکر کند و به گونه ای متفاوت رفتار کند.

این روزها مشتریان از تبلیغات گسترده تلویزیونی، بیلبوردهای تبلیغاتی و سایر انواع تبلیغات که به لحظات شخصی شان هجوم آورده و هیچ نیازی از آنها را برآورده نمی کنند خسته شده اند. میزان اثرگذاری این تبلیغات روز به روز در حال کاهش است و کسی برای آن ارزش قایل نیست.

در حالی که بازاریابی محتوا به لحظات شخصی کسی هجوم نمی آورد و این مشتریان هستند که براساس جذابیت و نیازمندی محتوا آن را برمی گزینند و از اطلاعات آن بهره می برند و شیوه رفتاری جدیدی را برمی گزینند.

بنابراین در انتخاب این نوع از بازاریابی هیچ گونه اجباری دخیل نیست بازاریابی محتوا در حال حاضر هم توسط غول های تجاری جهان چون مایکروسافت و هم توسط کارهای کوچک و فروشگاه های تک نفره در حال انجام است چرا که بازخورد عالی و هزینه محدودی دارد.

ابتکار و نوآوری در این شیوه ارایه محتوا حرف اول را می زند، اگر آنچه می خواهید مطرح کنید به بهترین شکل و زیبا ترین زبان مطرح کنید قطعا موفق خواهید بود.

منبع : ویکی محتوا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی